Publicatiedatum 15-11-25

Yamaha Motor viert 70-jarig bestaan met interactieve jubileumcampagne

Yamaha Motor bestaat 70 jaar en viert dit met een bijzondere consumentenactie die het rijke erfgoed van het merk op een moderne, interactieve manier tot leven brengt. De campagne is vanaf nu zichtbaar bij alle Yamaha Motorfiets dealers in de Benelux.

Vier 70 jaar Yamaha & win

Met deze unieke jubileumactie brengt Yamaha het icoon de YA‑1 tot leven in Augmented Reality. Zet ze in jouw eigen omgeving, deel jouw Yamaha-moment en ontvang een exclusieve herinnering aan 70 jaar innovatie en avontuur. Klik hieronder op de YA-1 om deze te plaatsen en ontdek hoe je mee kan doen:

Een ode aan de icoon YA-1

Het Yamaha-verhaal begon in 1955 met de YA-1, de elegante 125cc motorfiets die symbool staat voor kwaliteit en vakmanschap. Kort daarop volgde de P-7 buitenboordmotor, die een grote impact had op de maritieme markt. Deze twee historische modellen spelen de hoofdrol in de jubileumcampagne en laten zien waar Yamaha al 70 jaar voor staat: innovatie, avontuur en passie.

Augmented Reality brengt geschiedenis tot leven

Dankzij Augmented Reality (AR) kunnen bezoekers de YA-1 en P-7 in 3D bekijken via hun smartphone. Een simpele scan van een QR-code in de showroom of op flyers maakt het mogelijk om de modellen levensecht in de ruimte te plaatsen — thuis, buiten of in de winkel.

Maak elke maand kans op prijzen

Deelnemers worden uitgenodigd om een creatieve foto te maken met één van de AR-modellen en deze te uploaden via het deelnameformulier op de actiepagina. Elke maand wordt de meest originele foto beloond met een prijs. Bovendien ontvangen deelnemers een bevestigingsmail waarmee zij bij hun Yamaha-dealer een exclusieve jubileumposter kunnen ophalen (zolang de voorraad strekt).

Actieperiode tot 30 juni 2026

Met deze campagne kijkt Yamaha zowel terug op een rijke historie als vooruit naar nieuwe innovaties. Het merk blijft inspireren en verbinden, nu en in de toekomst.