YAMAHA PRODUCTNIEUWS 2015

YAMAHA PRODUCTNIEUWS 2015

 

YFZ-R1

De nieuwste generatie R1 is er, volgepakt met de hightech MotoGP technologie van de YZR-M1. De
nieuwe crossplane-motor, lichtgewicht chassis met korte wielbasis en hightech elektronica zetten een
nieuwe standaard neer
De R1 is ontwikkeld met toepassing van hightech MotoGP technologie van de YZR-M1, gemaakt voor
het circuit! 200 pk, 199 kg en een wielbasis van 1405 mm geven een idee van wat deze high
performance motorfiets kan. Maar vooral wat u niet kunt zien maakt deze doelgerichte superbike zo
bijzonder.
Het centraal zenuwstelsel wordt gevormd door een ‘Inertial Measurement Unit’, die alle bewegingen
van het chassis continu in 3D meet. ‘Traction control, onder- en overstuur, ‘wheelie control’ en remmen
worden controleerbaar gemaakt.

YZF-R1 2015 Zijaanzicht
MOTOR:

De hightech 200 pk crossplane-motor, direct afgeleidt van de YZR-M1
De nieuwe generatie R1 wordt aangedreven door een nieuwe 998 cc viercilinder crossplane-motor met
4 kleppen per cilinder en levert zonder ‘ram air’ drukvulling 200 pk. De nieuw ontworpen crossplanekrukas,
afgeleid van onze bekroonde YZR-M1 MotoGP motor, levert een onregelmatig
ontstekingsinterval op van 270° – 180° – 90° – 180° en genereert een hoog lineair koppel.

Cilinderkop voor hoge compressie en lichtgewicht inwendige constructie
Voor optimale prestaties is de motor voorzien van een cilinderkop voor hoge compressie van wel 13:1,
met een speciale verbrandingskamer vorm en grote in- en uitlaatkleppen Titanium drijfstangen en
smeedaluminium zuigers voor onmiddellijke maar controleerbare gas reactie, resulterend in veel
vermogen en een krachtig lineair koppel.

Central geplaatste luchtinlaat
De op de YZR-M1 gebaseerde centraal geplaatste luchtinlaat heeft een inhoud van 10,5 liter, garant
voor optimale inlaatefficiëntie. De ‘Yamaha Chip Controlled-Intake’ (YCC-I) past de lengte van de intake
kanalen aan op het motortoerental voor een optimale vermogenskarakteristiek, krachtig lineair koppel
en een hoge mate van bruikbaar vermogen.

Lichtgewicht titanium uitlaatsysteem met centraal laag gemonteerde uitlaatdemper
De nieuwe crossplane-motor is voorzien van een lichtgewicht 4-2-1 titanium uitlaatsysteem voor een
hoog piekvermogen, krachtig lineair koppel en gecentraliseerd zwaartepunt. Een EXUP-klep regelt de
gasstroom voor krachtig lineair koppel en een hoge mate van bruikbaar vermogen, terwijl het centraal
laag gemonteerde uitlaatsysteem bijdraagt aan het gecentraliseerd zwaartepunt en een uniek geluid
produceert.
CHASSIS:

Compact Deltabox chassis
Het volledig nieuwe aluminium Deltabox chassis is voorzien van een lange, opwaarts gerichte swingarm
en een magnesium subframe, waardoor de afkomst vanuit de racerij nogmaals wordt benadrukt. Het
chassis met de korte wielbasis van 1405 mm en het lage rijklaargewicht van slechts 199 kg geven de R1
een hoge mate van wendbaarheid en respons voor uitstekende prestaties op de openbare weg en op het
circuit.

Centraal geplaatste luchtinlaat
De op de YZR-M1 gebaseerde centraal geplaatste luchtinlaat heeft een inhoud van 10,5 liter, garant
voor optimale inlaatefficiëntie. De ‘Yamaha Chip Controlled-Intake’ (YCC-I) past de lengte van de intake
kanalen aan op het motortoerental voor een optimale vermogenskarakteristiek, krachtig lineair koppel
en een hoge mate van bruikbaar vermogen.

Race geïnspireerde wielophanging
De volledig instelbare Ø 43 mm KYB upside-down voorvork, voorzien van een Ø 25 mm vooras, zorgt
voor een solide weggevoel. Door het nauwkeurig op elkaar afstemmen van de swingarm lengte, –
stijfheid en vering set up zorgt in combinatie met de voorvork voor betrouwbare en voorspelbare
rijeigenschappen bij optrekken, remmen en nemen van bochten.

ABS met ‘Unified Brake System’
De dubbele Ø 320 mm remschijven vóór en de radiaal gemonteerde monoblock remklauwen, evenals de
Ø 220 mm remschijf achter, zijn voorzien van een geavanceerd ABS remsysteem en ‘Unified Brake
System’, die de berijder onder uiteenlopende circuit- of wegomstandigheden een hoge mate van
controle bieden.

Kuipdelen geïnspireerd op de YZR-M1
Het aerodynamische kuipwerk van de nieuwe R1 heeft een centrale geplaatste luchtinlaat en laag
geplaatste koplampen en daardoor het onmiskenbare silhouet van een echte M1. De compacte nieuwe
LED koplampen zijn aan beide zijden van de luchtinlaat ‘verborgen’, in combinatie met de dubbele LED
contourverlichting geeft dit de nieuwe R1 zijn kenmerkende race uitstraling.
ELECTRONISCH:

‘Inertial Measurement Unit’ (IMU)
De uiterst geavanceerde ‘Inertial Measurement Unit’ (IMU) levert nauwkeurige gegevens over elk aspect
van het gedrag van de rijdende machine aan de ECU – hierdoor wordt de elektronische controleregeling
van de R1 geactiveerd, met o.a. het van MotoGP afgeleide dwarshellingshoekgevoelige ‘Slide Control
System’ (SCS) op het achterwiel en het ‘Traction Control System’ (TCS).

3-dimensionale controle
Uitgerust met een dwarshellingshoekgevoelige ‘Slide Control System’ (SCS) op het achterwiel en
‘Traction Control System’ (TCS) – evenals een ‘Front Lift Control’ systeem (LIF) en een ‘Launch Control
System’ (LCS) en ‘Quick Shift System’ (QSS) – met de elektronische regeltechnologie van de R1 kan elke
rijder op het circuit zijn volledige potentieel bereiken.

Met één klik te wijzigen rijmodi
De ‘Power mode’ (PWR) stelt coureurs in staat te kiezen uit vier in te stellen rijstanden. In de
afzonderlijke standen wordt de gasklepopening geregeld ten opzichte van de stand van de gasgreep.
Alle elektronische bedieningselementen kunnen met Yamaha Ride Control (YRC) via een ‘één klik’-
systeem worden afgestemd.

‘Communication Control Unit’ (CCU) -> Optioneel bij de standaard YZF-R1
De ‘Communication Control Unit’ (CCU) heeft een data logging functie, hierdoor kan men een grote
reeks gegevens registreren, waaronder rondetijden, snelheid, gasklepstand, GPS locatie, hellingshoek en
nog veel meer. Ook kan de eenheid worden gebruikt voor communicatie met het ‘Yamaha Ride Control’
(YRC) systeem, bij het bekijken, downloaden of wijzigen van de rijmodus.

Nieuw ‘Thin Film Transistor’ (TFT) LCD instrumentenpaneel
Het nieuwe 109 mm brede instrumentenpaneel is voorzien van high definition anti reflectie LCD
scherm. Het is een kleuren display waarin gekozen kan worden voor een witte of zwarte achtergrond.
De selectieve “street” en “track” modus geven de verschillende data weer.

De nieuwe Yamaha YZF-R1 is leverbaar in de kleuren Race Blu (MS1) en Racing Red (VRC1) vanaf
maart 2015.

 

 

 YFZ-R1M

 

De YZF-R1M is een speciale versie van de geheel nieuwe R1, en heeft nog hogere fabrieksspecificaties,
waardoor alle coureurs en competitierijders hun werkelijke potentieel kunnen ontdekken.

Het centraal zenuwstelsel wordt gevormd door een ‘Inertial Measurement Unit’, die alle bewegingen
van het chassis continu in 3D meet. Dit systeem wordt voor het eerst op een productiemotorfiets
gebruikt en hiermee is Yamaha vooruitstervend en toonaangevend. ‘Traction control, onder- en
overstuur, ‘wheelie control’ en remmen worden controleerbaar gemaakt. Dankzij de ‘Communication
Control Unit’ met GPS kunt u rondetijden en andere rijgegevens van de R1M bekijken op uw Androidsmartphone
of -tablet.

Met een 200 pk sterke crossplane-motor, chassis met korte wielbasis, 3D-regelelektronica en exclusief
carbon kuipwerk, is de van de M1 afgeleide fabriekstechnologie nu ook bereikbaar voor particulieren

 

YZF-R1M 2015

 

Geavanceerd elektronisch veersysteem (ERS)
Het geavanceerd elektronisch veersysteem (ERS, Electronic Race Suspension) van Ohlins gebruikt
gegevens van de ‘Inertial Measurement Unit’, waardoor de ophangingsregeleenheid (SCU) de voorvork
en de dempinginstellingen eenvoudig aanpassen. Door het duiken van de upside-down voorvork te
verminderen verbetert de ERS de stabiliteit tijdens het aanremmen. Ook zorgt de ophanging voor een
betere controle en meer tractie bij het uitkomen van bochten.

YZF-R1M Öhlins
Carbon kuip, geïnspireerd op de YZR-M1
Het aerodynamische carbon kuipwerk van de nieuwe R1 heeft een centrale geplaatste luchtinlaat en
laag geplaatste koplampen en daardoor het onmiskenbare silhouet van een echte M1. De compacte
nieuwe LED koplampen zijn aan beide zijden van de luchtinlaat ‘verborgen’, in combinatie met de
dubbele LED contourverlichting geeft dit de nieuwe R1 zijn kenmerkende race uitstraling.

‘Communication Control Unit’ (CCU)
De ‘Communication Control Unit’ (CCU) heeft een data logging functie, hierdoor kan men een grote
reeks gegevens registreren, waaronder rondetijden, snelheid, gasklepstand, GPS locatie, hellingshoek en
nog veel meer. Ook kan de eenheid worden gebruikt voor communicatie met het ‘Yamaha Ride Control’
(YRC) systeem, bij het bekijken, downloaden of wijzigen van de rijmodus.

Naast de bovenstaande punten is er nog de hoogwaardig afgewerkte aluminium benzinetank en de high
spec racing banden met een speciale compound voor een optimaal gevoel met de motorfiets. Deze
banden zijn speciaal in overleg met Bridgestone, de officiële MotoGP bandenleverancier, voor de
nieuwe Yamaha R1 gekozen voor een optimaal contact met het wegdek.

The Yamaha Racing Experience – YRE
Alle nieuwe eigenaren van een YZF-R1M zullen een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan een
exclusieve YRE Yamaha Racing Experience met hun eigen motorfiets. Dit evenement zal plaatsvinden op
4 Europese circuits in juli 2015. Tijdens dit anderhalve dag durende event zullen deelnemers de kans
krijgen om speciale Yamaha V.I.P. gasten te ontmoeten en zullen deel gaan nemen aan speciale circuit/
trainingssessies met geselecteerde trainers op hun eigen Yamaha YZF-R1M. Tevens zullen er technische
mensen van Yamaha aanwezig zijn voor professionele technische (race set-up) adviezen.

De exclusieve Yamaha YZF-R1M is leverbaar in de kleur Silver Blu Carbon (BWM2) vanaf maart 2015 en
zal alleen via een online bestelsysteem te reserveren zijn.

 YFZ-R3

 

Lichtgewicht supersport voor elke dag!

De motoren van de R-serie van Yamaha zijn legendarisch in de supersportwereld dankzij hun
toonaangevende stijl, geavanceerde technologie en geweldige prestaties.

En nu is er een nieuwe motorfiets die perfect past tussen de YZF-R125 en de YZF-R6, de compleet
nieuwe YZF-R3! Of u nu een stapje omhoog doet vanaf een 125 of helemaal nieuw bent in de
motorwereld, u kunt erop vertrouwen dat de YZF-R3 met net zo veel aandacht en zorg is gebouwd als
iedere andere motor uit de R-serie.

Eén blik op de kenmerkende R-design dubbele koplampen of op de agressief gestylde kuip, het DNA van
de R-serie valt u direct op. De nieuwe YZF-R3: een supersport waar u iedere dag op kunt rijden!

 Lichtgewicht supersportmotor, categorie A2 motorrijbewijs
 Ontwikkeld met het pure DNA van de R-serie
 Soepele, sterke 321cc parallel twin
 Slank en licht chassis met sportief rijgedrag
 Agressieve kuip met dubbele koplampen van de R-serie
 Aerodynamisch kuipwerk met “mass-forward” design
 Sportieve en comfortabele wielophanging
 Krachtige remprestaties
 Standaard ABS remsysteem


Kleuren
De nieuwe YZF-R3 zal leverbaar zijn in de kleuren Race Blu en Midnight Black vanaf medio april 2015.

 

 

YAMAHA_TRACER_LOGO

 MT-09 Tracer

MT-09 Tracer 2015

 

The two souls of the Dark Side!

De zeer succesvolle Yamaha MT familie blijft maar groeien met de komst van de nieuwe Yamaha MT-09
Tracer! De Tracer heeft, net zoals de MT-09, een 850cc 3-cilinder motorblok met een verbluffend koppel
maar nu tevens gecombineerd met lange afstand capaciteiten. Dit wordt onderstreept door de
aerodynamische kuip, verstelbare zitpositie, in- en uitschakelbare traction control, ABS, drie standen Dmode
setting, dubbele koplamp, verstelbaar windscherm en een 18 liter benzine tank. Hiermee schikt
deze sportieve allrouder zich uitstekend naar de wensen van de meer toergerichte berijder.

In het kort:
– 115 pk – 87,5 Nm
– Licht en compact
– Puur en lineair koppelverloop
– Compact en lichtgewicht CF gegoten aluminium chassis
– Asymmetrische CF gegoten aluminium swingarm
– Monocross achterwielophanging met horizontaal geplaatste schokdemper
– Verfijnde ergonomie, beschermende kuip, verstelbare ruit en een “verstelbare” zitpositie
– Traction Control Systeem (TCS)
– Elektronische regelsystemen YCC-T en D-MODE
– D-mode met drie specifieke Tracer settings
– Radiaal bevestigde remklauwen met Ø 298mm zwevend gemonteerde remschijven
– Nieuwe LED koplampunit
– Multifunctioneel instrumentenpaneel
– Volledig nieuwe lichtgewicht tienspaaks lichtmetalen velgen inclusief touring banden

Compact en lichtgewicht 850cc driecilindermotor
Om de MT-09 Tracer zo licht, smal en compact mogelijk te houden, hebben onze ontwerpers een
volledig nieuw CF gegoten aluminium chassis ontwikkeld. Zijn lage gewicht en uitmuntende stijfheid
dragen bij aan de wendbaarheid en zorgen ervoor dat het totale rijklaargewicht wordt teruggebracht
tot 190 kilogram.

Monocross achterwielophanging met asymmetrische CF gegoten swingarm
De achterzijde heeft een lichtgewicht asymmetrische CF gegoten swingarm die zorgt voor een laag
onafgeveerd gewicht voor responsieve vering en een comfortabele rit. Onder het zadel bevindt zich een
vrijwel horizontaal geplaatste achterschokdemper en de extern gemonteerde scharnierpunten van de
swingarm maken het chassis smaller voor een compacte zithouding.

Verfijnde ergonomie “verstelbare” zitpositie
De nieuwe MT-09 Tracer is ontworpen om uiteenlopende toepassingen aan te kunnen, zowel sportief
rijden bij weekendtrips als dagelijkse woon-werkverkeer. Het zadel en stuur is in meerdere standen
instelbaar. De fraai gevormde brandstoftank met een inhoud van 18 liter zorgt voor een hogere
actieradius t.o.v. de MT-09. En de aerodynamische kuip met verstelbare ruit (3 standen) zorgt voor een
optimale bescherming tijdens het rijden.

TCS
In- en uitschakelbaar traction control systeem standaard op de MT-09 Tracer. Dit systeem draagt bij tot
een optimale wegligging in alle omstandigheden. De MT-09 Tracer onderscheidt zich met dit systeem
dat volledig instelbaar is. Hiermee kan de berijder in alle omstandigheden kiezen voor een optimale
wegligging.

Kleuren
De nieuwe MT-09 Tracer ABS is leverbaar in de kleuren Matt Grey, Race Blu en Lava Red vanaf medio
februari 2015.

MT-07 Motocage

“Thrill your Dark Side”

De Yamaha MT-07, gebouwd voor meer actie en emotie, zette direct de toon in de middenklasse met
zijn krachtige motorblok en wendbare chassis.

Nu tillen we dit winnende concept naar een nog hoger niveau met de radicaal gestileerde MT-07 Moto
Cage – een nieuwe coole motor met een nog uitdagender uiterlijk

Met zijn knalrode motorbeschermbeugels straalt deze ‘urban fun bike’ nog meer sportiviteit uit.
Lichtmetalen velgen met contrasterende kleuren en in het oog springende graphics benadrukken zijn
rebelse streken – en de ‘stunt bike look’ wordt versterkt door een verstelbaar flyscreen boven de
koplamp en speciale knalrode chassisonderdelen.

 Vloeistofgekoeld, 689cc, viertakt, parallel-twin
 Krachtig en lineair koppelverloop
 Speciale motor- en carterbescherming
 Verstelbaar flyscreen
 Nieuwe coole tank- en bodygraphics
 Urban fun bike met exclusieve componenten
 Laag drooggewicht van slechts 167 kg
 Wendbaar en gemakkelijk
 Karakteristiek gevormd kuipwerk, ‘mass-forward’ design
 Lichtgewicht tienspaaksvelgen in contrasterende kleuren
 Digitaal instrumentenpaneel met volledig LED display
 Twee Ø 282 mm remschijven vóór met vier zuiger remklauwen

 

MT-07 Moto Cage

 

 MT-125 ABS

 

Don’t be afraid for the unknown!
De nieuwe generatie MT-modellen van Yamaha heeft de motorwereld wakker geschud. Door de
minimalistische stijl en het brutale imago staat de MT-familie garant voor pure rij-emotie. De MT-125,
nu standaard met ABS. De 125cc-klasse zal nooit meer hetzelfde zijn!

Met zijn volwassen uiterlijk en hoogwaardige componenten onderscheidt de MT-125 zich van alle
anderen. Deze motorfiets is een echte blikvanger en trekt met zijn agressieve streetfighter design volop
de aandacht. Zijn uitstraling dwingt gewoonweg respect af op straat.

Je bent maar één keer jong. Zorg er voor dat de nieuwe MT-125 een deel wordt van je leven. Nu is het
moment!

 Agressief gestylde 125cc naked
 Door het MT-familie DNA een echte “full-size” uitstraling
 Streetfighter design
 Sportieve, “full-control” rijpositie
 Deltabox chassis en monocross veersysteem
 Vloeistofgekoelde 125cc ééncilinder viertakt
 YZF-R125-platform met high-tech componenten
 Upside-down Ø 41 mm voorvork
 Geavanceerd remsysteem, standaard voorzien van ABS
 Lichtgewicht aluminium velgen met Y-vormige spaken
 Hightech LED instrumentenpaneel
 Kort achterframe met LED achterlicht


Kleuren
De nieuwe MT-125 ABS is leverbaar in de kleuren Lava Red, Matt Grey, Race Blu vanaf medio december
2014.

 

XJR1300

 

Yamaha XJR1300 2015

 

Born customized!

De XJR1300 is terug als het nieuwste model in de Sport Heritage serie. 20 jaar evolutie hebben een
verbluffend effect gehad op deze icoon. De luchtgekoelde viercilinder-in-lijn heeft niet alleen de
grootste cilinderinhoud, maar deze icoon dwingt pure kracht en respect af.

De slanke ‘racestijl’ brandstoftank en het brede aluminium ‘fatbar’ stuur zorgen ervoor dat de krachtige,
dynamische luchtgekoelde motor met grote cilinderinhoud goed zichtbaar is.

Het design van de ‘solo’ buddyseat wordt aangevuld met een aluminium zijpaneel, dit in de stijl van een
nummerplaat van een racer uit de zeventiger jaren, met drie roosterinzetstukken. Met een zwart 4-2-1
uitlaatsysteem en een nieuw zadelkap ontwerp is het uiterlijk helemaal compleet.

 Luchtgekoeld, 1.250cc, viercilinder-in-lijn, DOHC
 115 pk – 85 Nm
 Krachtig, minimalistisch en puur functioneel
 Luchtgekoelde motor met grootste cilinderinhoud
 Indrukwekkend veel koppel
 Slanke ‘seventies look’ brandstoftank
 Matzwarte 4-2-1-uitlaatsysteem met nieuw ontworpen einddemper
 ‘Solo’ buddyseat design
 Binnenbuizen van de voorvering voorzien Diamond-Like Carbon (DLC) coating
 Multi-reflector Ø 180 mm koplamp
 Öhlins schokbrekers achter
 Nieuw design instrumentenpaneel


Kleuren
De nieuwe XJR1300 zal leverbaar zijn in de kleuren Matt Grey, Midnight Black en Power Blue vanaf
medio december 2014.

 

 

 

XJR1300 Racer

 

Yamaha XJR1300 Racer 2015

Het zit in de genen!

De XJR1300 is terug van weggeweest! 20 jaar evolutie hebben een verbluffend effect gehad op deze
icoon. De luchtgekoelde viercilinder-in-lijn heeft niet alleen de grootste cilinderinhoud, maar deze
icoon dwingt pure kracht en respect af.

Yamaha’s innovatieve inspanningen hebben geleid tot een samenwerking met de meest talentvolle
custom bouwers, waaronder Deus Ex Machina, die de prachtige Eau Rouge heeft gemaakt en ons de
inspiratie gaf voor de XJR1300 Racer.

Het kuipdeel en voorspatbord van carbon, de ranke racetank en de clip-ons zorgen ervoor dat de
luchtgekoelde motor nog prominent zichtbaar is. De naar voren gebogen rijpositie geeft de berijder een
nog sportiever rijgevoel. Het korte subframe en de ranke tank accentueren het krachtige silhouet van de
nieuwe XJR1300 Racer

 Luchtgekoeld, 1.250cc, 4 cilinder-in-lijn, DOHC
 115 pk – 85 Nm
 Carbon kuipdeel in café racer design
 Carbon café racer voorspatbord
 Carbon mono seat cover
 Aluminium clip-ons
 Krachtig, minimalistisch en puur functioneel
 Luchtgekoelde motor met grootste cilinderinhoud
 Aluminium zijpanelen in racestijl
 Slanke ‘seventies look’ brandstoftank
 Matzwart 4-2-1-uitlaatsysteem met nieuw ontworpen einddemper
 ‘Solo’ buddyseat design

 

 

 

 

Yamaha Yard Built

 

Yamaha’s Yard Built platform heeft een zeer succesvol jaar achter de rug met samenwerkingen met de
beroemdste motorfiets bouwers in de wereld. In navolging van het afgelopen jaar hebben we op de
EICMA in Milaan wederom drie nieuwe concepts kunnen laten zien.

KEDO Yard Built “Bronco”

KEDO Yard Built “Bronco”

Benders Yard Built XV950 “Boltage”

Benders Yard Built XV950 “Boltage”

KEDO Yard Built “Stallion”

KEDO Yard Built “Stallion”

 

 

TMAX ABS

 

YAMAHA T-MAX 530 ABS 2015

 

 

The MAX is never enough!
Dit is de meest ultieme motorscooter! Met zijn gerestylde kuipdelen en nieuwe LED koplampverlichting,
en niet te vergeten de nieuwe upside-down voorvork, laat de iconische TMAX de concurrentie ver
achter zich.

De krachtige 530cc-motor en de volautomatische transmissie zorgen voor een fantastische acceleratie
vanuit stilstand en tijdens het rijden. Het lichtgewicht aluminium chassis en de geraffineerde
wielophanging brengen geavanceerde motorfietstechnologie naar de scooterwereld.

De wielen met grote diameter en brede banden bieden een geweldige wegligging, en met de nieuwe
Smartkey ontsteking en het geavanceerde immobiliser systeem is de bediening nog eenvoudiger. Al deze
kracht hééft u eenvoudig onder controle dankzij het standaard ABS remsysteem en de radiaal
gemonteerde remklauwen vóór.

Krachtige 530cc parallel-twin motor
De vloeistofgekoelde 530cc-viertakt tweecilinder met vier kleppen per cilinder is opgebouwd uit
lichtgewicht hightech componenten die mede garant staan voor een hoge efficiency. Het resultaat is
een overvloed aan koppel in het lage tot middelhoge toerengebied, tevens goed voor een verbluffende
eindsprint. Dit geweldige gevoel krijgt u telkens opnieuw wanneer het licht op groen springt.

Vol automatische transmissie en riemaandrijving
De automatische transmissie maakt gebruik van een lichte en duurzame riem van aramidevezel voor
meer dynamiek en een ‘directer’ rijgevoel. Omdat de riem nagenoeg spelingvrij is, wordt de kracht op
een uiterst lineaire en soepele manier overgedragen. Bij gas geven is een directere reactie voelbaar, voor
een rijervaring die vergelijkbaar is met een sportmotor.

Lichtgewicht aluminium frame
Dankzij zijn ultralichte maar desondanks zeer sterke gegoten aluminium frame combineert de TMAX een
uitzonderlijke wendbaarheid bij lage snelheden met een indrukwekkende stabiliteit bij hoge snelheden.
Evenals bij een motorfiets is het motorblok direct aan het frame gemonteerd, waarbij het lage
zwaartepunt voor een uiterst lichte en responsieve besturing zorgt.

Nieuwe Ø 41 mm upside-down voorvork
Geen enkele andere scooter kan tippen aan de TMAX wat betreft het ontwerp en de geraffineerde
technologie, en de nieuwe upside-down voorvork tilt deze trendsetter naar een nog hoger niveau. De Ø
41 mm voorvorkpoten verlagen het onafgeveerde gewicht voor een responsieve veerwerking met
nauwkeurige besturing en ongekende stabiliteit.

Lichtgewicht velgen met een grote diameter
De TMAX is voorzien van 15-inch lichtgewicht 5-spaaks velgen. De nieuwe radiaal gemonteerde
vierzuigerremklauwen en de dubbele Ø 267 mm remschijven vóór geven, samen met de Ø 282 mm
remschijf achter, alle remkracht die u nodig hebt. En voor optimale beheersing is ABS standaard.

Nieuw vormgegeven kuipdelen met LED koplampverlichting
De TMAX heeft een compleet nieuw uiterlijk door de gerestylde aerodynamische voorkuip. De sportieve
nieuwe kuipdelen zijn voorzien van dubbele LED koplampen, en bij grootlicht en dimlicht schijnen er
altijd twee lichtstralen. De TMAX kijkt met ‘twee ogen’ de wereld in. Ter onderstreping van het iconische
TMAX DNA heeft de TMAX contourverlichting in de vorm van een boemerang.

Smartkey-ontsteking en 12 Volt output
De nieuwe Smartkey-ontsteking in combinatie met het immobiliser systeem maakt starten met één druk
op de knop mogelijk, en met de eenvoudig toegankelijke 12 Volt output kunt u eenvoudig apparaten
opladen. Het nieuw ontworpen instrumentenpaneel heeft een rode achtergrondverlichting en twee
ronde, analoge meters. Het multifunctionele LCD paneel is centraal geplaatst en geeft u in één overzicht
alle belangrijke informatie.

Comfort met een hoofdletter C
De TMAX is ontworpen met het oog op optimaal comfort. De gerestylde kuipdelen bieden optimale
bescherming en het comfortabele duozadel garandeert een ideale zitpositie en bewegingsvrijheid.
Daarbij beschikt de passagier over twee solide handgrepen en uitklapbare voetsteunen, zodat lange
ritten voor twee personen aangenaam blijven. De verlichte en afsluitbare ruimte onder de buddyseat en
het handschoenenvak bieden veel opbergruimte.

Kleuren
De nieuwe TMAX ABS is leverbaar in de kleuren Moon Silver, Competition White en Sonic Grey vanaf
medio december 2014.

TMAX ABS IRONMAX

YAMAHA T-MAX 530 SP ABS 2015

De meest exclusieve TMAX!

Met de introductie van de nieuwe TMAX Iron MAX scherpt Yamaha het concept van de sportieve
motorscooter voor 2015 nog verder aan. De TMAX Iron MAX staat garant voor eersteklas comfort onder
alle rijomstandigheden. De gestroomlijnde kuip biedt een optimale bescherming, terwijl de sportieve,
met speciale stiknaden afgewerkte buddyseat garant staat voor een comfortabele zitpositie en veel
bewegingsvrijheid. De speciale goud kleurige voorvork met bijpassende gouden calliper caps. Tevens
beschikt de Iron MAX over aluminium voetplanken, een speciaal Iron MAX embleem.

Kleuren
De nieuwe Iron MAX is leverbaar in de kleur Liquid Darkness vanaf medio december 2014.

YAMAHA T-MAX 530 SP ABS 2015

RACE BLU SERIES

Race Blu logo Yamaha

Yamaha ‘Race Blu’ series
Yamaha Motor staat bekend als één van de toonaangevende vernieuwers in de motorfietsmarkt, zowel
qua technologie als innovatie. De vooruitstrevendheid van technologie en innovatie, waarbij het
continu doorontwikkelen een cruciale rol speelt, heeft Yamaha gemaakt tot het merk dat het nu is.
Mede hierdoor is Yamaha Motor al meer dan 50 jaar uiterst succesvol in alle takken van de motorsport,
waarbij de zeer herkenbare blauwe Yamaha-kleur prominent aanwezig is. Met deze gedachtegang in
het achterhoofd, heeft Yamaha Motor een exclusieve nieuwe look gecreëerd die geïnspireerd is op de
oorsprong van het roemruchte merk.

Voor het modeljaar 2015 lanceert wederom Yamaha een compleet nieuw kleuren design voor de ‘Race
Blu’ serie, waarbij naast het Yamaha Blue de kleur Matt Silver, wat staat voor technologie en innovatie,
een nog belangrijkere plaats inneemt. Kleuren die qua design op een speciale manier verwerkt zijn tot
een geavanceerde en “unieke” look: de ‘Race-Blu’ serie. De ‘Race-Blu’ serie bestaat uit de volgende
modellen, de YZF-R1, de YZF-R6, de YZF-R3, de YZF-R125, de MT-09 Tracer, de MT-09 ABS, de MT-07
ABS, de MT-125 ABS, de XT1200Z ABS, de XT660Z ABS.

 

– De YZF-R1 in ‘Race Blu’ kleurstelling is leverbaar vanaf maart 2015
– De YZF-R6 in ‘Race Blu’ kleurstelling is leverbaar vanaf december 2014
– De MT-09 Tracer in ‘Race Blu’ kleurstelling is leverbaar vanaf februari 2015
– De MT-09 ABS in ‘Race Blu’ kleurstelling is leverbaar vanaf december 2014
– De MT-07 ABS in ‘Race Blu’ kleurstelling zijn leverbaar vanaf januari 2015
– De MT-125 ABS in ‘Race Blue’ kleurstelling is leverbaar vanaf december 2014
– De XT1200Z(E) ABS in ‘Race Blu’ kleurstelling zijn leverbaar vanaf december 2014
– De XT660Z (ABS) in ‘Race Blu’ kleurstelling zijn leverbaar vanaf februari 2015

 

WR250F

Yamaha WR250F 2015


De nieuwe WR250F, Ready to think forward!

Al meer dan 40 jaar loopt Yamaha voorop bij het ontwerpen van crossmotoren. En nu beginnen we aan
een nieuw hoofdstuk in de enduro wereld met de opmerkelijke WR250F. Met het compacte aluminium
chassis en het radicale, innovatieve op de YZ250F gebaseerde achteroverhellende motorblok, luidt de
WR250F een nieuw tijdperk in. Deze krachtige nieuwe motor is voorzien van een geavanceerd
brandstofinjectiesysteem voor sterke prestaties in het lage- en middentoeren gebied. Van rotsachtig
terrein tot ruige bospaden, met gemak trotseert de WR250F alle omstandigheden!

Omgekeerde cilinderkop met rechte inlaat
De nieuwe generatie WR250F is voorzien van de meest geavanceerde ontwerpelementen uit de enduro
wereld, waaronder de achterover hellende cilinder en de ‘snaking’ uitlaat voor een centraal gelegen
zwaartepunt. Met deze lay-out kan een hightech omgekeerde cilinderkop en een inlaat aan de voorzijde
worden toegepast, voor een ultra snelle gasrespons en direct beschikbaar vermogen. Met een krachtige
vermogenskarakteristiek en de lichtvoetige wendbaarheid beschikt de nieuwe WR250F over de meest
geavanceerde motor- en chassistechnologieën die hun weerga in de enduro wereld niet kennen.

Compact en wendbaar
Dankzij het lichtgewicht aluminium wiegframe en korte subframe is deze compacte nieuwe enduro
uiterst wendbaar. Het speciale ontwerp met centraal zwaartepunt zorgt voor snel bochtenwerk. En met
de geavanceerde wielophanging en het lange, platte zadel is de levendige viertakt WR250F klaar voor
de wedstrijd! Het ontwerp met centraal zwaartepunt is een concept dat door Yamaha zelf is ontwikkeld,
en daarmee heeft de WR250F net dat beetje extra. Door juist de ‘zwaardere’ componenten, zoals de
brandstoftank, de cilinder en het uitlaatsysteem, dicht bij het midden van het
chassis te plaatsen, hebben we een nieuw soort uiterst wendbare enduro ontwikkeld waarmee de
Yamaha-rijder een duidelijke voorsprong op de concurrentie heeft.

Toonaangevend veersysteem
Het volledig instelbare veersysteem van de WR250F is één van de meest geavanceerde in zijn klasse. De
Ø 48mm upside-down voorvork heeft een veerweg van 310 mm en een gescheiden lucht/oliesysteem
voor een blijvend perfecte demping. En aan de achterzijde is deze hightech 250cc enduro voorzien van
een Monocross veersysteem met een veerweg van 318 mm. Om precisie en controle te waarborgen,
biedt het chassis een nieuwe combinatie van stevigheid, balans en schokdempende eigenschappen voor
‘ultieme’ feedback en fun.

Enduro koppeling en zesversnellingsbak
De trefzekere transmissie van de WR250F is uitgerust met een nieuw ontwikkelde koppeling die speciaal
is ontworpen voor de meest extreme terreinomstandigheden. De speciaal hiervoor ontwikkelde
versnellingsbak optimaliseert de prestaties van de brandstofinjectie voorziene viertaktmotor via
Dealerinfo
naadloos aansluitende verhoudingen tussen elk van de zes versnellingen. Naast de nieuwe
zesversnellingsbak en de speciale enduro koppeling is de nieuwe WR250F ook standaard voorzien van
een elektrische starter.

Yamaha Power Tuner
Elke enduro is weer anders, en elke rijder heeft zijn eigen voorkeuren. Daarom
hebben wij de Yamaha Power Tuner ontwikkeld waarmee de eigenschappen van de WR250F ten volle
kunnen worden benut om de set-up naar eigen voorkeur en terreinomstandigheden in te stellen. Deze
inplugbare accessoire maakt geavanceerde fabriekstechnologieën voor iedereen beschikbaar, doordat
een breed scala aan tuning opties snel en eenvoudig op het circuit kunnen worden geselecteerd.
Ready to think forward!

Het nieuwe uiterlijk van de WR250F daagt u op alle fronten uit: Ready to think forward!

Kleuren
De nieuwe WR250F is leverbaar in de kleur Racing Blue en zal leverbaar zijn vanaf medio februari 2015.


LIMITED EDITIONS

Ook in 2015 zullen er weer diverse Limited Editions in de line-up worden opgenomen die de
desbetreffende motoren een duidelijker accent geven en veel klantvoordeel bieden.

 FJR1300A Explorer
 XT1200Z ABS Explorer
 XT1200Z ABS World Crosser
 XT660Z ABS Explorer

In de loop van het seizoen zullen deze worden geïntroduceerd waarover wij u later zullen informeren.